Вебинарда қатысушылар КЕҰ қаржылық тұрақтылығын қалыптастыру түрлері туралы білді

  • 14 - Қыркүйек, 2020 жыл.

ПОСТ-РЕЛИЗ

2020 жылдың 11 қыркүйегінде бейнеконференция арқылы веб-семинар өткізілді: «Қаражат жинау, краудсорсинг және қаржылық тұрақтылықты қалыптастырудың және азаматтық белсенділікті ынталандырудың басқа түрлері». Жобаны Алматы қаласының Азаматтық орталығы («Ақпараттық ресурстық орталығы» ҚҚ) «Азаматтық бастамаларды қолдау орталығы» ҚҚ мемлекеттік гранты аясында, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Ақпараттық және әлеуметтік даму министрлігінің көмегімен ұйымдастырды.

Соңғы кезде Интернетте бір қарағанда таңғажайып сөздер - «фандрайзинг   «краудсорсинг», «краудфандинг» пайда болды. Бұл не, олардың арасында қандай байланыс бар және ол ҮЕҰ-ға қандай мүмкіндіктер береді деп бизнес-тренер, жаттықтырушы Ғалым Жақыпбаев онлайн-кездесуде егжей-тегжейлі түсіндірді. Коммерциялық емес ұйымның үздіксіз және тиімді жұмысы және жобаларды іске асыру тек еңбек, уақытты ғана емес, қаржылық және материалдық шығындарды да қажет етеді. Қаржылық және материалдық ресурстарды табу, тарту және пайдалану технологиясы фандрайзинг- қаражат жинау деп аталады. Қаражат жинау (ағыл. Fund (қаражат, қор) + to raise - жинау, шығару үшін жинау).

Сонымен қатар, фандрайзингтік шаралар тек қайырымдылықтар мен өтініштерді жинау ғана емес, заманауи фандрайзинг - бұл белгілі бір принциптер мен алгоритмдерге сәйкес құрылған, әр түрлі әлеуметтік маркетинг құралдары мен әдістерін қолдана отырып, әр түрлі ақпарат көздерінен демеушілік қаражаттарды табу үшін құрылған кәсіби қызмет.888 Коммерциялық емес ұйым, кез-келген басқа коммерциялық ұйым сияқты, өзінің мақсатты аудиториясын анықтайды, мақсаттарды қалыптастырады, ресурстарды тарту мақсатында маркетингтік науқан жүргізеді, бұл жағдайда ақша жинау маркетинг рөлін атқарады. Егер ҮЕҰ донорлармен, қайырымды жандармен, меценаттармен олардың ҮЕҰ қызметіне көпжақты қатысуы кезінде ұзақ мерзімді серіктестік құрса, онда фандрайзинг -қаражат жинау қарым-қатынасқа ұқсайды. Краудсорсинг және краудфандинг - бұл фандрайзингтің қаражат жинау технологиялары болып табылады.

Краудсорсинг - (ағыл. Crowdsourcing - «ресурстарды тобырдың пайдалануы») - бұл қаражат іздеу және тарту ғана емес, сонымен қатар әлеуметтік маңызды мәселелерді шешу үшін ақпараттық технологиялар арқылы еріктілер ресурстарын жұмылдыру.

Краудфандинг - бұл краудсорсингтің інісі, ағылшын тілінен аударғанда «краудтық қаржыландыру» («crowd» - көпшілік және  «funding» - қаржыландыру) деп аударылған, оның міндетіне адамдардың (донорлардың) өз ақшалары мен басқа ресурстарды ерікті түрде біріктіретін ұжымдық ынтымақтастығы жатады, ереже бойынша адамдардың немесе ұйымдардың (алушылардың- реципиенттердің) күш-жігерін қолдау үшін Интернет арқылы басқару. Ақша жинау әр түрлі мақсаттарға қызмет ете алады - табиғи апаттардан зардап шеккендерге көмек, спорт жанкүйерлерін қолдау, стартап-компанияларды қаржыландыру, бірлескен инвестициялардан пайда табу және т.б.

Тренердің пікірінше, көптеген ҮЕҰ-ның проблемасы - барлық мәселелерді шешудің көзі ретінде қаржылық көмек күту. Сонымен қатар, коммерциялық емес ұйымдар ресурстарды (адамдар, құрал-жабдықтар, уақыт, ақпарат) іздеу және пайда  табу үшін кез-келген адам қолдануы керек бір маңызды сәтті жіберіп алады, мұнда болашақта бұл ресурстар кез-келген қызметті жүзеге асыруға және ұйымның тіршілігін қолдауға көмектеседі. Ақша жинау арқылы ұсынылатын әлеуметтік бағдарлама (жоба) осы ұйым өзінің корпоративтік әлеуметтік жауапкершілігі шеңберінде таңдаған тақырыпқа байланысты болуы керек. Кез-келген қызметте мүмкіндіктің көбірек болуы және қауіптің аз болуы маңызды.

Ресурстарды ойдағыдай тарту үшін КЕҰ белгілі бір іс-қимыл алгоритмін ұстануы керек: фандрайзинг, краудсорсингтің негізгі түсініктерін оқып үйрену; фандрайзинг, краудсорсинг, краудфандингті жүзеге асыруды реттейтін нормативтік құжаттарды әзірлеуге; ресурстардың ықтимал көздерімен танысып, белгілі бір ҮЕҰ-ға жергілікті жағдайларда неғұрлым сәйкес келетінін анықтау; өзіңіздің жоспарыңызды белгілеңіз; донорлардың әртүрлілігі және олармен жұмыс істеу ерекшеліктері туралы білімді игеру; қаражат жинаудың мүмкін әдістерін (құралдарын) игеру; донордың шешім қабылдауы мен оны кейіннен жүзеге асыруын жеңілдететін ережелермен танысыңыз; қаражат жинау науқанын жоспарлау және өткізу алгоритмін ұстану; сәтсіздікке ұшыраған жағдайда, сіз қателермен жұмыс істеуіңіз және мұның не үшін болғанын білуіңіз, ал болашақта қателіктерді ескеруіңіз керек. Фандрайзинг-  ақша жинау стратегиясы ұйымдастырушылық миссияға, белгілі бір уақыт кезеңіндегі мақсаттарға, қаржыландыруға қойылатын талаптарға (қаншаға, неге, негізгі шығындарға) негізделген.

Вебинар барысында жаттықтырушы фандрайзинг- қаражат жинау мен краудфандингтің сәтті мысалдарымен бөлісті, SWOT талдау матрицасы, маркетингтік стратегияның элементтері, қаражат жинау жоспарлары, ҮЕҰ өнімдерін ілгерілету және сату құралдары туралы айтты. Сонымен қатар, ол тиімді ақша жинаудың негізгі кезеңдеріне және оның әдіс-тәсілдеріне тоқталды, мысалы: «бірінен соң бірі», «есіктен есікке», «жұмыс орнында» ақша жинау және халықты тарту әдісі.

Қаражат жинаудың сәтті жұмысы үшін сіз оның принциптерін ұстануыңыз керек:

• белсенділік (ҮЕҰ әлеуетті демеушілер мен донорларға дербес жүгінуі керек, яғни іздеу мен қаражат жинаудың әр түрлі әдістері қолайлы);

• әртараптандыру (қаржыландыру көзі неғұрлым алуан түрлі болса, соғұрлым ұйымның қаржыландыруы тұрақты болады);

• ұйымның оң имиджі;

• донорлармен және көмек пен қолдау көрсеткен барлық адамдармен кері байланыс және ұзақ мерзімді қатынастарды қалыптастыру;

• тиімділік - қаражат жинау немесе краудсорсинг қызметі шығындарының алынған нәтижемен арақатынасы. Науқанға кеткен шығындар алынған ресурстардың көлемі мен сапасынан аспауы керек;

• мақсат қою және жоспарлау.

Сондай-ақ, ҮЕҰ адами ресурстарды тартуы керек екенін ұмытпаңыз: еріктілер, серіктестер, қамқоршылар, қызметкерлерді ақысыз оқыту, ақысыз немесе жеңілдікті консультациялар. Қаражат жинау келесідей қаражат жинау әдістерін қамтуы керек:

• донорларға, демеушілерге, қайырымдылық жасаушыларды қаржыландыру туралы өтінішпен жеке өтініш;

• аукциондардан, презентациялардан, көрмелерден, кешкі астан және басқа шаралардан қаражат тарту бойынша жаппай акцияларды өткізу;

• гранттық байқауларға қатысу, конференцияларда, семинарларда, теледидар және радио бағдарламаларында, әлеуметтік желілерде көпшілік алдында ауызша баяндама жасау;

• серіктестік жобаларына қатысу, меценаттарды ұсыныстар хаттарын жіберу арқылы бірлескен қатысуға тарту;

• қайырымдылық жинауға арналған жәшіктерді пайдалану; еріктілерді соның ішінде интеллектуалды еріктілерді тарту;

• бұқаралық ақпарат құралдарында жарнамаларды, Интернетте баннерлерді орналастыру, шешілуі қажет мәселеге назар аудару;

• өзін-өзі қаржыландыру тәсілі ретінде мүшелік жарналар және ақылы қызметтер көрсету;

• әлеуетті донорлар мен қайырымдыларды іздеу үшін Интернет- ресурстарды пайдалану.

 Бұл әдістер әр түрлі көздерден қаражаттың тұрақты ағынын қамтамасыз етеді, ал ҮЕҰ қайырымдылық динамикасын, олардың мөлшерін бақылауға мүмкіндік береді. Ұйымның қызметі мен дамуы үшін қосымша ресурстарды тартудың көптеген басқа жолдары бар екенін есте ұстаған жөн, мысалы, жабдықтармен, кеңсе жабдықтарымен, мысалы, ақысыз көмек алу үшін материалдық-техникалық құралдар немесе басқа ұйымдармен бартерлік қатынастар, шетелдік және отандық гранттық бағдарламаларға қатысу, жұмыспен қамту орталығы арқылы тартылған қызметкерлерге еңбекақы төлеу және тағы басқалар.

Вебинардың келесі бөлігінде жаттықтырушы Жукупбаев Галым жеке, корпоративті, қоғамдық қорлар, ірі кәсіпорындардың, мемлекеттік даму институттарының, министрліктер мен ведомстволардың, қаржы институттарының, шетелдік өкілдіктердің, шетелдік донорлық агенттіктердің, бизнес-қауымдастықтардың бағдарламаларын қамтуы мүмкін донорлардың жіктелімдері туралы ақпаратпен бөлісті. Сонымен қатар, тұрақты жұмыс істейтін ҮЕҰ-ға краудфандингтік платформалар арқылы өз жобасын ілгерілету жолдары туралы ұмытпауы керек. Олар жеткілікті, іздеуді бастау керек, ақпарат алу үшін қазақстандық жұмыс істейтін краудфандинг алаңдары бар:

www.startuper.kz

www.baribirge.kz

https://start-time.kz

www.startupnetwork.kz

Осы онлайн-кездесу аясында 25-ке жуық қатысушы қатысты, олардың арасында қоғамдық ұйымдар мен бірлестіктердің жетекшілері, еріктілер және азаматтық белсенділер бар. Қаражат қалай жиналса да, пікірлестерді, инвесторларды, демеушілерді ұтып алу ізденісті ұйымдастыруда басымдыққа ие болуы, сонымен қатар олардың мүдделері мен құндылықтары шеңберіне сәйкес келуі керек, бұл кейіннен олардың ісі мен миссияға деген сенімін қанағаттандырады.

Қаражат жинау - бұл бір уақытта өнер және бизнес.  Ұйым қызмет ететін идеяға деген сенімділіксіз, ресурстарды табудағы табандылықсыз, шыдамдылық  пен пайдалы болуға деген ұмтылыссыз және өз жұмысында өзінің моральдық салмағын сезінбей жетістікке жету мүмкін емес.  

  Қайырымдылықтардың мөлшері адамдар осы ҮЕҰ-ға сенетініне, оның не істейтінін және жиналған қаражат пен ресурстарды қалай жұмсайтынын түсінгендеріне байланысты болады. Егер сіз онлайн-вебинарды нақты уақыт режимінде өткізіп алсаңыз немесе тренинг тақырыбының кейбір бөлімдерін қайта тыңдағыңыз келсе, онда вебинардың жазбасын әрқашан Алматы қаласының Азаматтық орталығының (CivilcenterAlmaty) YouTube каналынан табуға болатындығын немесе https://www.youtube.com/watch?v=E0LVbw2TH4w&t=7s. тікелей сілтемесі бойынша өтуге болатындығын еске саламыз. Біздің медиа кітапханадан және www.civilcenteralmaty.kz веб-сайтынан ҮЕҰ-ға арналған басқа да тәрбиелік роликтерді сайтта www.civilcenteralmaty.kz қараңыз.

#civilcenteralmaty #cisc2020 #qogamgov




Қазақстан, Алматы

Сатпаев к-сі 30/8,
139-кеңсе.

+7 (727) 398 95 25

Дс - Жм | 900 - 1800

info@civilcenteralmaty.kz

Барлық сұрақтар үшін