Алматы азаматтық орталығы вебинарына қатысушылар ҮЕҰ жұмысын Стратегиялық жоспарлау негіздерін зерттеді

  • 21 - Тамыз, 2020 жыл.

«ҮЕҰ-ды стратегиялық жоспарлау: тәуекелдерді басқару және топ құру» тақырыбындағы вебинардан кейінгі хабарлама

Алматы қаласының Азаматтық орталығы («Ақпараттық ресурстық орталық» ҚҚ) 2020 жылдың 20 тамызында Алматы қаласы Қоғамдық даму басқармасының, «Азаматтық бастамалар орталығы» КЕАҚ-тың,  сондай-ақ Қазақстан Республикасы Ақпараттық және әлеуметтік даму министрлігінің қолдауымен   «ҮЕҰ-ны стратегиялық жоспарлау: тәуекелдерді басқару және команданы құру» тақырыбында ұйымдастырған  білім беру вебинары өтті.

Бұл вебинар үкіметтік емес ұйымдардағы менеджменттің маңызды міндеттерінің бірі - стратегиялық жоспарлауға арналған. Вебинарды ұйымдастырушылардың алдына қойған мақсаты - теориялық білім мен практикалық дағдыларды қажет ететіндерге өздерінің әлеуметтік бағытталған ұйымдарында стратегиялық жоспарлау процесін ұйымдастыруға көмектесу.

Стратегиялық жоспарлау - бұл ҮЕҰ-ның неге қол жеткізгісі келетінін, және оған қалай жетуді жоспарлап отырғанын және не істегісі келетінін нақтылауға  көмектесетін бағытталған процесс. Қысқаша айтқанда, стратегия дегеніміз - ұйымның қызметі мен дамуының ұзақ мерзімді мақсаттарын қамтитын мақсаттарға жетудің жалпы, кешенді жоспары.

 Ұйымның сәтті өмір сүруі үшін, ең бастысы, қоғамдық ұйымның өсуі маңызды сияқты, қызметкерлерге көшбасшының нұсқауларын орындауға тырысу жеткіліксіз, тіпті ол танылған көшбасшы болса да. ҮЕҰ қызметкерлері (қызметіне қарамастан) үнемі ақпарат алмасып отыруы керек, олардың қосқан үлесі жалпы істің игілігіне қалай әсер ететінін және ұйымның осы немесе басқа қызметінің түпкі мақсаты не екенін алдын-ала елестетіп отыруы керек. Мұнда барлық қызметкерлерді белсендірудің және ақпарат алмасуды орнатудың ең тиімді құралы нақты іс-шараларды бірлесіп жоспарлау емес, нақты мақсаттар мен міндеттер қою, яғни стратегия жасау болып табылады.

Стратегиялық жоспарлаудың мазмұны мен үдерісін егжей-тегжейлі қарастыруға көшкен тренер Тултабаев Сұлтанбек - ф.ғ.д., ALMAU доценті, бизнес консультант, The Open University (Ұлыбритания) оқытушысы, ҮЕҰ компоненттері туралы түсінік беретін негізгі тұжырымдамалық диаграммаларды ұсынды: жоспарланған тұжырымдама, бұл ұйымның күшті және әлсіз жақтарын құруға, өз ресурстарыңыз бен кәсіби шеберліктеріңізді, сонымен қатар сыртқы мүмкіндіктер мен қауіп-қатерлерді бағалауға мүмкіндік береді. Компания тұжырымдамаға сәйкес өмір сүруі үшін барлық менеджерлер мен қызметкерлер жоспарланған стратегиямен келісуі керек. Стратегиялық жоспарлаудың өзі процесс ретінде жылына 1-2 рет қызметкерлерге ұйымның көзқарасын, миссиясын және мақсаттарын еске түсіру / жеткізу керек деген көзқарас тұрғысынан маңызды. Стратегиялық жоспарлауды ұйымдастыру мен жүргізу процесінің өзі маңызды болады, өйткені жоспар тиімді болғандықтан, оны бір адам емес, оны іске асыратын команда мен қызметкерлер әзірлейтін стратегиялар тиімді болады.

Стратегиялық жоспарлау процесінде стратегияның үш негізгі элементі бар екенін атап өту маңызды: мақсат, қамту, бәсекелік артықшылық. Қамту, критерий ретінде, мүмкін, «ұйым қай бизнесте» екенін анықтайтын, сондай-ақ компанияның не істеуге ниетті және не істемейтінін анықтайтын басты бағыттаушы болуы мүмкін. Сыртқы ортаның мүмкіндіктері мен кедергілерін ескере отырып, қолда бар ресурстарды бағалай отырып, ұйым клиенттердің бұрыннан белгіленген миссиясы мен негізгі бағыттары аясында қалай және қандай қажеттіліктерге жауап беретінін шешеді. Басқа сөзбен айтқанда, ҮЕҰ-ның басымдықтары логикалық тұрғыдан бір жағынан миссия мен қызмет бағыттарының, екінші жағынан сыртқы және ішкі ортаның жағдайларының өзара байланысынан туындайды. Бұл сәт стратегиялық жоспарлаудың өзегі болып табылады.

Бәсекелестік артықшылығы - ҮЕҰ-ны басқа бәсекелестерден ажырататын негізгі термин.  Бұл ерекшелік ұйымға тұтынушының кейбір маңызды қажеттіліктерін қанағаттандыруға көмектесуі керек, ең дұрысы бұл бәсекелеcке қарағанда (бірдеңе үшін бәсекелес болатын адамдар, топтар, басқа ҮЕҰ) артықшылық. 

   Ішкі және сыртқы ортаны талдауды анықтау өте маңызды (SWOT талдау), бұл ұйымның күшті және әлсіз жақтарын, сонымен қатар даму мүмкіндіктері мен сырттан келетін қауіп-қатерлерді талдау.  Сонымен қатар, қалыптасып келе жатқан стратегия қолданыстағы стратегия шеңберінде пайда болатынын есте ұстаған жөн. Стратегия жүзеге асырылып жатқандықтан, ұйымның барлық деңгейлеріндегі басқарушылар (менеджерлер) күн сайын көптеген шешімдер қабылдайды, бұл жеке шешімдердің жиынтығы компанияның позициясын біртіндеп өзгертеді және болашақ стратегияның қандай болатынын анықтайды.

  Осылайша, стратегиялық жоспарлаудың мәні жоғарыда аталған бірнеше негізгі компоненттерге келеді. 

Бір жағынан, қызметкерлердің пікірлеріне сүйене отырып, өз мақсаттарын (басшының) мезгіл-мезгіл салыстыру қажеттілігі, қызметкерлердің жоспарлау процесіне және шешімдер қабылдауға міндетті қатысуы олардың қызығушылығы мен ынта-жігеріне,  сондай-ақ    қабылданған шешімдерді кейінгі іске асыруда олардың қатысуы мен маңыздылығын сезінуге кепілдік береді.

Сонымен қатар, жаттықтырушы мағынасын түсіндірді, соның ішіндегі тақырыптар: стратегиялық мақсаттар мен индикаторлар, стратегияның фильтр ретіндегі рөлі, фильтр ретіндегі стратегияны визуалдау, стратегиядағы инновациялар мен құрылымдар, командалық жұмыс ережелері және басқалары.

Стратегиялық мақсат ұйым нақты белгіленген уақыт аралығында не істеуге ниетті екендігі туралы нақты түсінікті білдіруі керек. Мақсат қоюда бастысы - оның анықтамасы, сонда сіз оған қарай бара жатқаныңыз немесе жүрмейтініңіз әрдайым айқын болады. 888Сонымен қатар, жаттықтырушының ұсынысы ретінде: кез-келген ҮЕҰ елестетуі керек: мақсатқа қол жеткізілді, екі жыл өтті, стратегиялық жоспар жүзеге асырылды, нәтижесі қандай? Әлеуметтік нәтиже қандай, сыртқы ортада, сіздің клиенттеріңізде және олардың маңызды ортасында қандай өзгерістер болды? Күтілетін нәтижені өлшенетін сапалық көрсеткіштермен сипаттайсыз.

Стратегиялық мақсаттардың көп болуы мүмкін емес, олар белгілі бір уақыт аралығында қандай нақты өзгерістерге қол жеткізгіңіз келетінін көрсетуі, сонымен қатар бюджетті түзетуі керек (тікелей және жанама шығындар).

Көптеген ҮЕҰ көшбасшылары үшін күн сайын өздеріне сұрақ қою өте маңызды: менің ҮЕҰ-ны үздік ету үшін мен не істедім? Менің қол астындағылар өздерін жеке тұлға ретінде таныту үшін мен не істедім? Есіңізде болсын, ҮЕҰ стратегиясын команда әзірлейді және мұнда бір-бірімен өзара әрекеттесу ережелері бар, мысалы:

- оң көзқарас, «осында және қазір» қағидаты

- бір-біріне аттары бойынша сөйлесу

- көшбасшының міндеті барлығына өз пікірін айтуға құқық беру

- басқалардың пікірін құрметтеу

- жұмысқа бөлінген уақытты бақылау

- және тағы басқалар.

Тренингтің вебинарына 33-тен астам адам қатысты, олар жаттықтырушымен стратегияларды белсенді талқылады және қызметтегі басым бағыттардың міндеттерін нақтылады. Бұл тренинг үкіметтік емес ұйымдардың өкілдеріне, азаматтық белсенділерге мақсаттар мен күтілетін нәтижелерге және сәттілікке деген көзқарасқа сапалы және тиімді түрде қол жеткізу үшін қажет болатын қадамдарға назар аударуға мүмкіндік берді.

 Вебинардың жазбасын YouTube арнасы мен Азаматтық  орталығының сайтында, сондай-ақ https://youtu.be/650rMYWt5Qc видео сілтемесі арқылы көруге болады. Біздің медиатекадан сіз басқа да көптеген пайдалы веб-семинарларды таба аласыз.




Қазақстан, Алматы

Сатпаев к-сі 30/8,
139-кеңсе.

+7 (727) 398 95 25

Дс - Жм | 900 - 1800

info@civilcenteralmaty.kz

Барлық сұрақтар үшін